Kolejowe klimaty

Linie kolejowe na terenie Kotliny Kłodzkiej

 

Kolejowe  odcinki   w Kotlinie Kłodzkiej    już te  nie istniejące jak  czynne  do dnia  dzisiejszego.   I obiekty  związane z żelaznym szlakiem. 

Wiadukt kolejowy Strzegom

 

Wiadukt zbudowano w 1911 r.przy okazji przebudowy linii kolejowej Strzegom — Marciszów

Most kolejowy we Wrocławiu

 

Kolejowy Most Warszawski rozpięty jest nad kanałami Starej Odry i prowadzi przez niego linia kolejowa Wrocław - Oleśnica. Konstrukcja mostu stalowa kratownicowa, wieloprzęsłowa. Podpory betonowe oblicowane granitem. Wg niemieckiej kilometracji linii,liczonej od stacji Nadodrze, most znajdował się w km 1,55.

Express InterCity Premium Pendolino ED 250

 

Do obsługi pociągów tej kategorii wykorzystywane są jednostki Pendolino ED250, który maksymalna prędkość wynosi 250 km/h, jednakże nigdzie nie jeżdżą z taką prędkością. W rozkładzie jazdy 2014/2015 największa rozkładowa prędkość pociągów EIP to 200 km/h i jest ona osiągana na 87-kilometrowym odcinku Olszamowice - Góra Włodowska

Parowozownia Wolsztyn

 

Parowozownia Wolsztyn jest nadal czynną lokomotywownią, z której codziennie wydawane są parowozy do prowadzenia planowych pociągów pasażerskich na trasie do Poznania. Jest to jedyne takie miejsce gdzie można obejrzeć warsztaty, maszyny i urządzenia oraz inne obiekty zaplecza technicznego służące utrzymaniu i naprawie parowozów

Wiadukt kolejowy w Wiśle Głębcach

 

Wiadukt ma 122 metry długości i 25 metrów wysokości, ma siedem łuków. Został wybudowany w latach 1931 – 1933. Spina brzegi Doliny Łabajowa w Beskidzie Śląskim. Dołem przebiega droga oraz przepływa potok (wspomniany Łabajów).

Wiadukt kolejowy Moszczanka

 

Zniszczony wiadukt kolejowy w Moszczance podczas powodzi w 1903 roku. Został  odbudowany   w  nowej  formie widocznej  na   nowych i starych zdjęciach.  Znajduje się na wysokim nasypie  z kamiennymi przyczółkami   nad drogą  i potokiem.